Oslo sentrum er kanskje ikke ideel for rulleski, men de siste årenes utbygging av sykkelveier har gitt stadig flere muligheter. Maridalen og Sørkedalen er godt kjente og mye brukte til rulleski, men det finnes muligheter i alle himmelretninger ut av byen. Det gode kollektivtilbudet gjør at det går an å begi seg ut på ekspedisjoner og kombinere turen med buss, bane, trikk eller tog.
Mine første ca ti år med rulleski var jeg bosatt på Tøyen i Oslo sentrum og oppdaget etterhvert rulleskimulighetene. Blant annet ble intervaller i og rundt Tøyenparken en lett tilgjengelig standardtur. Nå bruker jeg stadig rulleski på deler av pendling mellom Nordre Vestfold og Oslo.
Jeg har tatt med Akershus fordi noen av turene krysser fylkesgrensa. Ut over det er det enn så lenge begrenset med turer rundt i Akershus fylke. Det håper jeg å få gjort noe med.
Har du en tur du ønsker å dele? Bruk dette enkle skjemaet. Gode forslag blir tatt med videre og publisert ved anledning.